Hell
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Hell

Forum van Hell
 
IndexPortaleGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Tactieken voor dorpen zeer handig!

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Carafiona




Aantal berichten : 2
Registration date : 08-10-08

Tactieken voor dorpen zeer handig! Empty
BerichtOnderwerp: Tactieken voor dorpen zeer handig!   Tactieken voor dorpen zeer handig! Icon_minitimedi okt 28, 2008 1:53 pm

Het lijkt me nuttig om wat strategieën uit te wisselen over de opbouw van een account over het algemeen, aangezien er toch een aantal beginners bij ons zijn,die niet echt weten hoe ze een sterk account kunnen opbouwen.

Mijn standaard strategie:

1 Aanvalsdorp
alle andere dorpen buiten de graandorpen gecombineerd verdedigings/handelsdorp
Graandorpen puur voor graanproductie e legerstalling

Wat staat in de dorpen?
- Aanvalsdorp:
Minstens 3 graansilo's (liefst zo veel mogelijk)
Minstens 2 pakhuizen (als je toernooiveld lvl 20 wilt moeten het er 4 worden)
Barakken lvl 20
Stal lvl 20
Grote barakken
Grote stallen
Heldenhof (je wilt tenslotte altijd de mogelijkheid hebben je held mee te sturen met je grote leger)
Toernooiveld
Academie bouw je wel om alle aanvallers en leider te ontwikkelen en die breek je daarna weer af (vreet plaats en graan)
Wapensmid bouw je, onderzoek je de aanvallers en ook kata's en rammen tot lvl 20 en breek je daarna ook weer af.
Verder uiteraard residentie/paleis, marktplaats, korenmolen en bakker.
GEEN ijzersmederij/ steenbakkerij/ houtzagerij/ uitrustingssmederij, die gaan echt heel erg in de weg staan.

-Verdedigings/handelsdorp:
Minstens 2 graansilo's
Minstens 2 pakhuizen
Marktplaats, handelskantoor, korenmolen,bakker,ijzersmederij,houtzagerij, steenbakkerij, residentie, raadshuis lvl 10 en barakken (en de germanen en galliërs ook stal).
Heldenhof aleen als er oases bij liggen
Academie ontwikkel je verdedigers, scouts(altijd handig om effe een paar bij te kunnen maken),je leider en breek je weer af.
Uitrustingssmederij lvl je alle verdedigers lvl 20 en breek je daarna weer af.

-Graandorp:
Geen onzin inzetten, alleen dingen die de graanproductie, graanopslag en het graanvervoer ten goede komen.
Dus: veel silo's,bakker,korenmolen, marktplaats en liefst handelskantoor erbij.
Heldenhof alleen als er graanoases bij liggen
Slotjes van de residentie wel gebruiken,maar liefst die daarna weer afbreken tot lvl 1 (om bij overnames te verhinderen dat ze wat anders stukmaken)

Verder ontwikkel ik in minstens 1 defencedorp ook de aanvallers en lvl die ook lvl 20 in de wapensmid (die speciaal voor dit doel uitgebouwd wordt) om dat dorp als reserve aanvalsdorp te houden voor het geval dat het aanvalsdorp wordt overgenomen.
Dan ligt dat alvast klaar om een nieuw aanvalsleger te maken indien nodig.

Paleis wisseld per account, soms ga ik voor het gemak van 3 leiders en soms gebruik ik het alleen om de gewenste 15-graner tot hoofddorp te bomborderen en breek het dan weer af om bij overnames op mezelf te kunnen blijven wisselen tussen residentie of paleis opbouwen (zeer irritant voor je aanvaller, dan staan de kata's meestal fout gericht en schiet ie zijn target per ongeluk aan gort)

Oja, 15-graner is het meest interessant als hoofddorp vanwege de berg extra graanproductie dus, een paar graanoases erbij en je hoofddorp leverd belachelijk veel graan
Grondstoffen hou je later in het spel toch zat over, dus extra graan is op de lange duur veel en veel interessanter.

Dat is in grote lijnen dus zo'n beetje mijn taktiek, maar uiteraard zijn er meerdere wegen die naar rome leiden.
Je hebt nog de bijna puur aanvallende, de bijna puur verdedigende en de popfockers taktieken, mijne is een beetje gemengd van alles wat.
Terug naar boven Ga naar beneden
VAR




Aantal berichten : 2
Registration date : 18-10-08

Tactieken voor dorpen zeer handig! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tactieken voor dorpen zeer handig!   Tactieken voor dorpen zeer handig! Icon_minitimedi okt 28, 2008 2:54 pm

Bedankt voor de info... daar heb ik wel wat aan...

Greetz!
Terug naar boven Ga naar beneden
the q

the q


Aantal berichten : 117
Registration date : 21-10-08

spelkarakters
dorpen:

Tactieken voor dorpen zeer handig! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tactieken voor dorpen zeer handig!   Tactieken voor dorpen zeer handig! Icon_minitimedi okt 28, 2008 5:03 pm

inderdaad handig.

Ik heb alleen nog een vraag. Wat doe je met je hoofddorp, gezien je cropper vaak naar de maan wordt geschoten (indien h-dorp). Dus ben je het alsnog kwijt. Dit is door de top Blokken van de vorige classic veel gedaan bij het super irritante sub-blok (Osiris). Door deze tactiek kon men zelfs MET ally def., zo ongeveer 1.000.000 graan punten niet worden geblockt.

Dus hoe los je DAT op?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://s3.bitefight.nl/c.php?uid=62774
Gesponsorde inhoud





Tactieken voor dorpen zeer handig! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tactieken voor dorpen zeer handig!   Tactieken voor dorpen zeer handig! Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Tactieken voor dorpen zeer handig!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Stel je hier voor

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hell :: Bar :: Tips en weetjes-
Ga naar: